Rozdílnost názorů

7. ledna 2018 v 15:55 | Eliss |  Moje kecy
Včera jsem byla na kávě se svým o deset let starším kamarádem Patrikem.
Bavili jsme se o všem možném. A najednou přišla řeč i na politiku a současný svět. Začal velmi hájit to, že v Rusku prezident Putin zakázal pochody homosexuálů.
Zrovna moc se v této problematice neorintuji, ale připadalo mi to poněkud divné.
Nejsem člověk, který by odsuzoval lásku ke stejnému pohlaví. Připadá mi to zvláštní, ale pokud člověku velí rozum a srdce nějakým způsobem, asi s tím nic neudělá.
Ale Patrik je v tomto ohledu docela "drsný." Každého homosexuála by poslal na léčení, protože podle něj i několika názorů na internetu je prý homosexualita nemoc. Mě osobně by taková věc nikdy nenapadla.
Od včerejška mi náš rozhovor pořád ležel v hlavě, takže mi to nedalo a začala jsem pátrat na internetu.
A jsou tam docela zajímavé věci. Podle desetiny českých žáků, kteří se zúčastnili výzkumu homofobie, jejich učitelé zesměšňují nebo jinak útočí na homosexuální studenty. A někteří svým studentům vysvětlují, že homosexualita je nemoc, která by se měla léčit na psychiatrii.
Do roku 1974 byla homosexualita vedena na seznamu psychických úchylek. Poté se na základě ankety zapsala jako normální orientace.
Další pátrání mě odkázalo na festival Prague Pride. Podle Wikipedie to má být Festival Gay hrdosti. Pořádá se každoročně a trvá asi tak týden.
První ročník komentoval kancléř prezidenta: "Jde o nátlakovou akci deviantů." Prezident Václav Klaus se později svého kancléře zastal s tím, že varuje před ideologií homosexualismu.
Osobně mi přijde takový pochod poněkud přehnaný. Chápu, že někteří jsou na svou sexuální orientaci hrdí - je v pořádku se za ni nestydět, pokud se nejedná o pedofilii nebo jinou úchylku.
Ale převlékat se do šatů opačného pohlaví, vystavovat svůj nahý zadek, není to už příliš? Dokonce i někteří gayové se za tento pochod stydí a odsuzují jej.
Takže. Nevadí mi homosexualita, spíše mi vadí, když někdo až trapně křičí že je homosexuál a snaží se tím na sebe upozornit.
A nesouhlasím s tím, že je to psychická nemoc. Není. Nikdo si svou orientaci nevybral a nějaké pokusy o léčení nebo přeorientování jsou pěkně hloupé.
Co si o akci Prague Pride a škatulkování homosexuality jako nemoci duše myslíte Vy? Napište mi svůj názor, velmi ráda si jej přečtu!
Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný lednový den, Vaše Eliss ♥
Výsledek obrázku pro prague pride
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Máte rádi játra?

Ano 34.2% (13)
Ne 65.8% (25)

Komentáře

1 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 7. ledna 2018 v 16:10 | Reagovat

Trestnost homosexuality byla zrusena U nas na základě poznatku že le léčit nelze . ,zkoušela se hypnoza averzivni zerapie tj. Vyvolani odporu vše marně... Chemicka kastrace jako u deviantu ahresivnich je příliš drastická... U nás nejsou diskriminovani tudíž protesty jsou zbytečné....Pokud ale chtějí festival meli by si pronajmout prostor třeba na výstavišti kam chodi jen kdo chce...jak vysvetlit hapening v uulici h třeba dětem...

2 Vaness Vaness | Web | 7. ledna 2018 v 18:28 | Reagovat

Já osobně s homosexualitou problém nemám, není se za co stydět. Znám i pár lidí, mám dokonce i známé.
Vtipné ale je, že oni sami odsuzují Prague Pride s názorem, že je to spíše pohoršuje a vůbec se tak nechovají. Není pak divu, že lidé mají takové špatné názory a o to horší je, jakým způsobem je prezentují na internetu a roznáší nenávist po světě.

Dokonce mi příjde, že společnost má problém jen s gayi a lesbičky skoro nikdo neřeší. Přitom v tom není žádný rozdíl. :D

3 Barbara Barbara | Web | 7. ledna 2018 v 18:36 | Reagovat

Naproato s tebou souhlasím, mám stejný názor. Moje mamka má přítelkyni a žije s námi cca tři roky, jinak jsou spolu asi devět let?
Před přítelkyní měla po tátovi pritele, ale ten se k ní nezachoval nejlépe. S mamčinou přítelkyním si rozumím více než s mamkou a rozhodně se za její orientaci nestydim.
I když homosexualitu neodsuzuji, tak festival mi přijde už moc, to je jako bychom my hetero měli také festival a soulozili spolu v parku.

4 Anex Anex | Web | 7. ledna 2018 v 18:56 | Reagovat

Kdyby se z pochodu udělal karneval a  by se to tak podávalo veřejnosti, víc by mi to k tomu sedělo.

5 J.R. J.R. | Web | 7. ledna 2018 v 19:22 | Reagovat

Byli doby kdy mi homosexuálové přišli divní :( ale tedˇ už mi to nevadí :) občas mám pocit že jsou lepší než heterosexuálové :D hlavně chlapy :)

6 hrachajdice hrachajdice | Web | 7. ledna 2018 v 20:17 | Reagovat

Taky mě nevadí homosexuálové, ale ty přehlídky mě přijdou trapný . To by si mohli udělat přehlídky  například modrooký , jednonohý atd. Menšiny pořád vykřikujou ,že jsou jako my , ale na druhou stranu my nikde nepochodujeme . Takže i to je dělá odlišný .

7 Irmik Irmik | E-mail | Web | 7. ledna 2018 v 20:50 | Reagovat

naprosto souhlasím, taky nemam rada škatulkování, ale příjde mi, že někteří homosexualove jsou spíš hlavně exhibicionisté :D tak jak jsi psala ;)

8 Ortie Ortie | Web | 7. ledna 2018 v 21:42 | Reagovat

Homosexualita je některým lidem přirozená, narodili se tak a myslím, že by se jim v tom bránit nemělo, naopak by se k nim mělo přistupovat naprosto normálně a neodsuzovat je...
Jejich pochody mi nevadí, myslím, že je to i dobře, že si díky tomu společnost třeba může uvědomit, že to je normální a o nic nejde, rozhodně to nikoho nemůže nakazit homosexualitou. Někteří lidé říkají, že by neměli mít pochody, protože heterosexuálové je taky nemají, ale tak já si říkám, že kdyby chtěli mít třeba i heterosexuálové nějaké pochody a oslavy, tak proč ne, pokud by to bylo vhodné a opravdu takové neubližující nikomu, tak bych klidně i takové věci uvítala.
Jinak na toto téma bych se mohla rozepsat ještě hodně, ale to by už asi bylo zbytečné, tak jen tak trochu...

9 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | 8. ledna 2018 v 11:18 | Reagovat

nojo manželovi taky vadí že mají pochody a musí to ukazovat...ale podle mě je to právě proto, že tolik let se museli skrývat a dokonce je chtěli léčit
podle mě takové pochody časem v budoucnosti nebudou, protože nebudou třeba, protože všichni (snad) lidi přijmou, že být homosexuál je normální

10 Axina Axina | Web | 8. ledna 2018 v 17:20 | Reagovat

Být homosexuál není normální. Je to úchylka. Příroda prostě občas vyprodukuje zmetek. Homosexualita se vyskytuje i v říši zvířat. Je absurdní, aby lidé, kteří jsou jí postiženi, byli za ni trestáni nebo z ní "léčeni". Nic se s tím dělat nedá.
Ale také není v pořádku, aby se tato úchylka nějak vydávala za něco normálního. Je to proti přírodě. Z jednoduchého důvodu - homosexuální partneři nemohou zplodit potomstvo.
Takže můj názor: Homosexualitu nestigmatizovat, ale taky nepropagovat. Tolerovat.
Kromě toho se mi zdá, že homosexualita je v posledních letech jaksi "moderní". Předstírají ji i někteří hetero (třeba ve showbusinessu, jen aby byli zajímaví.

11 Lenn Lenn | Web | 8. ledna 2018 v 18:15 | Reagovat

Proti menšinové orientaci nic nemám, ale tyhle pochody a upozorňování na to, jak je kdo gay taky nemám ráda. Chtějí, aby je společnost brala jako normální a rovnocenné a přitom oni sami pak ze sebe dělají těmi pochody a hláškami o tom, jak jsou hrdí, že jsou jiní. To zbytečné upozorňování moc nemusím, ale jinak mi člověk patřící do LGBT nevadí, nemůže za to :)

12 Little Little | Web | 8. ledna 2018 v 18:22 | Reagovat

Homosexualitu rozhodně nevidím jako nemoc a myslím si, že nikdo nemůže za to, jak se narodí.
Nicméně mi přijde, že v poslední době se homosexualita až příliš rozmohla, stal se z ní jakýsi trend a spousta (mnohdy i nehomosexuálních lidí) se k dané orientaci hlásí. Nevím, snad je to jen nějaký chvilkový módní výstřelek, doufejme. :D
Homosexualita v pořádku je, ale ta rádoby "módní" homosexualita, všechny příliš velké propagující akce a jiné podobné věci rozhodně ne.

13 blechov blechov | E-mail | Web | 8. ledna 2018 v 21:14 | Reagovat

Pokud se jedná o problém homosexuality, stojí za připomínku, že u nás byla trestnost zrušena v roce 1960, v Ruské federaci v roce 1993, zatímco v USA, organizátorce price pochodů v roce 2003.
V RF nebyla zakázána tedy homosexualita, ale její propagace. Což je opravdu něco jiného.
Ta tázka mne nijak zvláště nezajímá. Nepovažuji však za normální, abychom veřejně podporovali sebevědomí jinak orientovaných), když taková orientace je z hlediska druhu homo vlastně suchou větví. Proto by se mi zdálo být správným, ať se o podobné orientaci, která je věcí úzce soukromou, nevedou veřejné diskuse zbytečně.

14 Lenka Lenka | Web | 9. ledna 2018 v 16:30 | Reagovat

Pěkný článek, kontroverzní téma. Já osobně jsem takovým tím zromantizovaným zastáncem homosexuálů. jo, máš pravdu, někteří to přehánějí, ale tak samo i heterosexuálové dávají občas až příliš naodiv svou lásku etc. (doufám, žes pochopila, kam tím mířím :-D)... toto téma je pro mě tak nějak osobní, ne, nejsem lesba, ale jedna z věcí, které bych chtěla dokázat, je zasadit se o povolení homosexuálům adoptovat děti.... asi můj komentář nemá hlavu ani patu, ale promiň, teď to lepší nebude a něco jsem napsat musela.... krásný dny ;-)

15 Geheimnis Geheimnis | E-mail | Web | 9. ledna 2018 v 17:25 | Reagovat

Byť mám mezi svými přáteli i homosexuály, nejsem schopna se s tím plně ztotožnit. Nepřijde mi to přirozené, takhle prostě člověk stvořen nebyl. Na druhou stranu ale nejsem extrémně vyhraněná, nijak jim nenadávám a neodsuzuji je. Ale ani je nechápu a nepodporuju.
Ovšem můj názor je, že homosexualita je v dnešní době fenomén a většina lidí ze sebe dělá buzny (hanlivým výrazem myslím ty vykroucené týpky v růžových legínkách) jen proto, aby byli zajímaví a ne proto, že to tak cítí.

16 niki-chan niki-chan | Web | 9. ledna 2018 v 17:53 | Reagovat

Názor mám dosti podobný tomu Tvému. Ale prostě ten pochod je dle mě hezky řečeno nevkusný, nevadí mi ta skutečnost ale přehnaná exhibice.

17 Bellatrix Kanato Sakamaki Bellatrix Kanato Sakamaki | Web | 10. ledna 2018 v 13:04 | Reagovat

Tak já jsem lesbička

18 Tánička Tánička | E-mail | Web | 10. ledna 2018 v 16:30 | Reagovat

Moje mladší ségra zase říká, že nemá ráda gay (určitě nikdo z vás se nedohodne proč). Když jsem se na to zeptala, odpověděla, že nechtějí mít děti. To jen mě tak napadlo když jsme se už zapletly do tady toho rozhovoru. Jinak mě LGBT nebo kdokoli jiný nevadí

19 Ennie Ennie | Web | 10. ledna 2018 v 19:32 | Reagovat

Nejsem proti homosexualitě, ale docela mi vadí názory proti - odsuzování, že je to nemoc a podobně. Je to dané geny a nevím, jak by se to mohlo léčit :D. Podle mě je to normální a je normální se za to nestydět a přijmout to. Ale ty pochody mi taky přijdou trochu přehnané ;).

20 Fredy Kruger Fredy Kruger | 10. ledna 2018 v 22:09 | Reagovat

Takto zní žaloba  na  Prkka  Frantu :

" Muž písek vsypal do lubrikantu -
ve  sudě  na  GAYÚ  konferenci !
Toto se stalo  ve červenci !"

... pak vykřikl soudce

" Smích  ni !!"

... dva  ,,hetero,,  v zadu  ztichli !
( byli to bratranci  Františka  Prkků )

... okamžitě jsou na úprku !

21 tinka77 tinka77 | Web | 11. ledna 2018 v 11:08 | Reagovat

Myslím si že homosexualita je úchylka od normálu. Možno menej škodlivá ako pedofília zoofília a iné úchylky, ale normálny zdravý stav to nie je/podobne ako človek telesne postihnutý môže byť inak normálny/ Neubližovať, tolerovať, ale pride podobne ako gay cluby by mali byť čisto súkromné

22 Marcela Marcela | Web | 11. ledna 2018 v 18:13 | Reagovat

Myslím si, že nemoc duše je jen slovo, které lidé vymysleli.Samozřejmě je to  další názor, další úhel pohledu.Už delší dobu se snažím nikoho a nic neodsuzovat, protože každý jsme něčím vyjímeční, každý jsme originální. A takové pochody homosexuálu je jen o zvyku. Lidé na to nejsou zvyklý, protože je to něco nového.  Vždy je období či doba, kdy je  nějaká změna,něco nového. Toho se někteří lidé bojí, bojí se změny nebo něčeho nového, protože stále všechno a všechny odsuzujem.

23 Chiméra Chiméra | 12. ledna 2018 v 21:13 | Reagovat

Mám podobný názor.

24 jajafilm jajafilm | Web | 13. ledna 2018 v 11:50 | Reagovat

Citům se nedá jen tak poručit. Láska je láska, dokavaď tím někomu neublížíme, tak by mělo být putna, koho máme rádi.

Jistě homosexuální páry nemohou mít děti, ale není to tak, jako by lidstvo bylo ohroženým druhem.

Prague Pride je zvláštní, a moc to nechápu... ale možná třeba to některým homosexuálům pomáhá si uvědomit, že se nemusejí stydět za to jací jsou. Navíc různých takových pochodů a slavností za všelijaké věci je. Takže Prague Pride je mi asi stejně volný, jako všechny ty ostatní...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Výsledek obrázku pro kniha ti sluší