Me too?

17. listopadu 2017 v 12:50 | Eliss |  Moje kecy
Během posledních několika dní mi začaly na Facebooku vyskakovat příspěvky na téma Me too.
Nejprve jsem nepochopila, o co vůbec jde, proklikala jsem si ale pár odkazů a velmi brzy mi to došlo.
Vše to odstartovala herečka Alysse Milano, která na Twitteru přímo obvinila svého producenta ze sexuálního obtěžování.
K tomu příspěvku přidala výzvu, ať se ženy nebojí a neváhají označit muže, kteří je nějak obtěžovali.
Na tuto výzvu reagovalo velké množství žen, kterým se údajně "něco" podobného stalo. Dávám to do uvozovek z jednoho prostého důvodu.
Některé ženy totiž berou jako obtěžování už i jen pouhý pohled, který muž věnuje jejich pozadí, či oplzlé hulákání opilců. Nechci toto nijak zlehčovat, je to samozřejmě nepříjemná zkušenost, ale jde v pravém smyslu o sexuální obtěžování?
Mělo by hezkou ženu urážet, když se po ní otáčejí muži? Mě udělá naopak radost, když vidím, že se nějakému muži líbím.
Bývalý britský ministr rezignoval jen proto, že vyšlo najevo, že před patnácti lety sáhl jedné novinářce na koleno. K ničemu dalšímu mezi nimi nedošlo. Co si o tom myslíte?
Ti, kdo čtete můj blog pravidelně jistě víte, že jsem se před půl rokem stala obětí znásilnění. A nešlo o žádné sahání na koleno, nýbrž o vynucený a velmi ponižující sex, na který do konce života nezapomenu.
Podotýkám, že to byl můj nejlepší kamarád - ještě předtím než se to stalo jsme si dávali polibky na tvář a když jsme byli v kině mě objal kolem ramen - a já z toho nikdy neměla pocit nějakého sexuálního obtěžování. Měla jsem to tak brát a tušit, co se mi jednoho dne chystá udělat? Nejsem přeci žádný věštec...
Další věc co se tohoto týká je právě detailní popsání zážitku na již zmíněné sociální síti.
Pokud se přece něco takového stalo, ať už to mělo jakkýkoliv průběh, žena to měla řešit již dávno na policii a ne to řešit tak, že to bude psát na sociální síť.
Není lepší se vypovídat psychologovi? Proč by měl o tom co se mi stalo vědět celý národ?
Jistě, jsem oběť, která za to co se jí stalo nejspíše nemůže, ale i tak by mě nenapadlo to psát veřejně. Připadala bych si pak ještě hůř. Možná je špatně že to v sobě schovávám? Ale pořád si myslím, že je to jen moje věc a nikde to ventilovat nechci. Obdivuji ženy, které do toho jdou. Já bych se hanbou asi propadla. Blog mi v tomto dává sílu kvůli své anonymitě.
Nechci říci, že je celá tato kampaň špatná, vše by se ale mělo dělat zdravým selským rozumem.
A co si o tomto svěřování hrůzných zážitků myslíte Vy? Je to v pořádku, nebo ne?
Děkuji Vám za přečtení a komentáře, doufám že se Vám člnek líbil a není moc zamotaný.
Přeji krásný den, hlavně se nenechte nikým obtěžovat, Vaše Eliss ♥
Výsledek obrázku pro Me too kampaň
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Třídíte odpad?

Ano 86% (43)
Ne 14% (7)
Vůbec mě ochrana přírody nezajímá 0% (0)

Komentáře

1 hrachajdice hrachajdice | Web | 17. listopadu 2017 v 13:05 | Reagovat

Souhlasím, čeho je moc, toho je příliš . Chápu ,že je to špatná zkušenost , teda pokud si to někdo nevymýšlí a já věřím,že i takový jsou, ale teď už je to jen jakási móda to zveřejnit . Naštěstí to může rychle zase opadnout. Ale otázka je , co se vymyslí příště ..

2 Lenn Lenn | Web | 17. listopadu 2017 v 13:31 | Reagovat

Já myslím, že by se o takových věcech mělo mluvit, ale jen o těch, kde skutečně jde o sexuální obtěžování. Takové to oplzlé hulákání sice není přímo sexuální obtěžování, ale mně to třeba vůbec nelichotí a naopak se mi takovými kecy daný člověk neskutečně znechutí. Možná pak na někoho působím jako ledová královna, ale vážně to nemám ráda. Připadala bych si jako kus masa, kdyby na mě někdo začal pískat a pořvávat různé rádoby "lichotky".

3 Talaniel Talaniel | E-mail | Web | 17. listopadu 2017 v 14:14 | Reagovat

Myslím, že vzhledem k míře zesměšňování na internetových diskusích se asi kampaň míjí účinkem.
Pro mě je z toho zásadní pouze to, že (a to hlavně díky přiznání Eliss) mám představu, co se může honit v hlavě oběti.  Kamarád a toto provede. Je to pro mě velice, velice poučné a cítím za sdílení "zážitku" silný vděk.

4 sugr sugr | E-mail | Web | 17. listopadu 2017 v 17:23 | Reagovat

FB nemám a vůbec, ale vůbec mi nechybí, jsem asi divná, viď? :-)

5 J.R. J.R. | Web | 17. listopadu 2017 v 19:10 | Reagovat

Těhlech kauz je v poslední době čím dál víc :(

6 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. listopadu 2017 v 19:15 | Reagovat

Přátele, které mám na Facebooku podobné věci neřeší. Psát či vykládat o něčem takovém po letech je s prominutím hloupost. V dětství- tedy tak kolem  12-15 let  se mne snažili postupně osahávat při příležitosti - takové to kolem ramen s dosahem na prsa, ale já jsem se vždy vytočila a odběhla. Víc si na štěstí nedovolili, byli to starší pánové (krejčí, co zkoušeli objednaný kabát) nebo pán, ke kterému jsem šla vypůjčit pro bratrance rodokapsy, velice důstojný pán, od kterého byste to nečekali.Je to tak, nic se nemá přehánět a když se mi něco nelíbí, buď odseknout nebo si nevšímat.

7 J.R. J.R. | Web | 17. listopadu 2017 v 19:16 | Reagovat

Spíš jsem blbá :( ale už jsem dlouho toužila zkusit se ostříhat :)

8 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. listopadu 2017 v 19:28 | Reagovat

Ještě poznámku, která mne napadla při těch umělkyň postižených: když dělaly kariéru, tak jim to nevadilo, ba dokonce na podobné chování čekaly, jen aby dostaly roli a najednou se zviditelňují a ničí život většinou už starším pánům- zřejmě čekají na odškodnění nebo se jen tak mstí.

9 King Rukola King Rukola | Web | 17. listopadu 2017 v 20:00 | Reagovat

najlepsie je, "vypovidat sa" psychopatovi, pardon, psychiatrovi.ale je v tom rozdiel?
na gesichtsknihu nedavam zasadne nic, max.
sa spytam, ktory nahrdelnik si mam dat, aby mi pasoval k satickam...

10 King Rukola King Rukola | Web | 17. listopadu 2017 v 20:02 | Reagovat

[4]: ne, vobec nie! mam niekolko a nepouzivam.

11 Geheimnis Geheimnis | E-mail | Web | 17. listopadu 2017 v 23:09 | Reagovat

Jako původní záměr téhle akci byl asi v jádru dobrý, jakože upozornit na to, že se to děje a varovat ostatní dívky před konkrétními muži, případně poslat tyto konkrétní muže před spravedlnost. Ale protože se to řeší přes sociální sítě nebo média, tak se většina žen chce hlavně zviditelnit, přiživit se na cizím neštěstí. Jistě, u některých se skutečně mohlo jednat o tvrdé sexuální obtěžování. Ale osobně si myslím, že drtivá většina z těch "hvězdiček" se prostě jen veze a chce z toho něco vytřískat.

12 mysteriouswolf mysteriouswolf | Web | 18. listopadu 2017 v 10:00 | Reagovat

Nic se nemá přehánět. S takovou by nám už úplně vymřeli gentlemani. Některé ženy jsou schopné se ohradit i proti tomu, že jím muž galantně přidrží dveře.

13 Janinka Janinka | E-mail | Web | 18. listopadu 2017 v 11:21 | Reagovat

Myslím, že ta kampaň má za účel spíše povzbudit ty ženy, které ze studu tohle nikdy nenahlásily. Aby se nebály.

14 ╬ Gothic Soul ╬ ╬ Gothic Soul ╬ | Web | 18. listopadu 2017 v 13:32 | Reagovat

Mne ne xD super aspoň o tom nevim xD

15 padesatka padesatka | E-mail | Web | 18. listopadu 2017 v 14:17 | Reagovat

Kampaň mi připadá zbytečně hysterická...
Bože, sáhl jí na koleno, to se přece nedá srovnávat se znásilněním. Kdejaká pipina si teď vzpomene, že na ni kdysi někdo oplze pokřikoval a přispěje se svou troškou.

16 trypanozzoma trypanozzoma | Web | 18. listopadu 2017 v 14:48 | Reagovat

Myslím, že není nic špatného se s tím svěřit, ale dnes už se jako obtěžování považuje snad fakt všechno.
Nedávno jsem někde četla, že podle práva se jako sexuální obtěžování může brát i vyprávění sprostého vtipu.. :D

17 Michaela Michaela | Web | 18. listopadu 2017 v 16:54 | Reagovat

Samozřejmě záleží na konkrétní osobě, jaká je, kde a jak chce ventilovat, co se jí stalo, ale já si stojím za tím, že jsou takové věci, které se neřeší přes sociální sítě. Blog beru jako vysvobození od plné hlavy myšlenek, ale ta anonymita, přesně jak říkáš, dává sílu a myslím, že je oproti vědomému uvěřejňování docela nevinná.

18 Adel Adel | Web | 18. listopadu 2017 v 17:57 | Reagovat

Na to Me too jsem narazila také.. nějaké příbehy mě dostaly, ale z něčeho se vážně děla zbyčečně velký problém..:) co nikdy nepochopím tak to, že nějaká slečna/paní chodí dost vyzívavě oblečená a pak se ofrňuje nad tím, když jí někdo kouká do vystříhu.)

19 piloula piloula | Web | 18. listopadu 2017 v 19:04 | Reagovat

Dekuji za pochvalu designu :)

20 Ježurka Ježurka | Web | 18. listopadu 2017 v 19:07 | Reagovat

Já si také myslím, že je to blbost, vytahovat takové nevinné maličkosti a ještě po tolika letech. Kdoví, jak to bylo doopravdy.

21 tinka77 tinka77 | Web | 18. listopadu 2017 v 19:25 | Reagovat

je to taká módna záležitosť a celé sa to míňa účinkom...

22 Ella Ella | Web | 19. listopadu 2017 v 11:26 | Reagovat

Sama mám za sebou dost nepříjemný zážitek a poslední věc, kterou si přeji, je, aby se to dozvěděl celý svět. Potom vznikají problémy s hranicemi. Kdy je to přes čáru a kdy jenom přehání? Bylo by to daleko jednodušší, kdyby nevznikaly takové statusy..

23 supice supice | E-mail | Web | 19. listopadu 2017 v 17:08 | Reagovat

Něco takového bych sdílela s ostatními nejspíš až v okamžiku, kdy by to mohlo někomu nějakým způsobem pomoci a hlavně, když bych s tou událostí byla už absolutně vyrovnaná. Ale určitě bych to neřešila přes facebook. Zvolila bych spíš nějakou anonymní variantu;)

24 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 19. listopadu 2017 v 18:35 | Reagovat

I když fb příliš nepoužívám, ale chodím na něj celkem často, vůbec jsem si těchto příspěvků nevšimla...sociální sítě jsou zlo, alespoň tedy z této stránky..

25 Romi Romi | Web | 19. listopadu 2017 v 20:07 | Reagovat

to je furt něco no :(

26 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | 20. listopadu 2017 v 7:56 | Reagovat

Souhlasím s padesátkou, kampaň je hysterická

takové "obtěžování" že mi někdo sáhl na koleno nebo se chtěl přehnaně tulit apod. zažívám pokaždé na akcích v práci - stačí razantně říct ne, dát ruku pryč,případně vysvětlit že za chvíli přijede manžel a to pak něco uvidí:-) co jsem otěhotněla a porodila mám od takových oplzlíků klid:-) aspoň k něčemu je nadváha dobrá:-D

27 BlondCliché BlondCliché | Web | 20. listopadu 2017 v 10:17 | Reagovat

Taky jsem si všimla, že se s tím najednou roztrhnul pytel. Na jednu stranu, byl jejich záměr nejspíš kladný, ale to jak tuto kauzu nafoukli do obřích rozměrů už se mi nelíbí. Najednou z ničeho nic všichni všechny obtěžovali. Spousta žen se dle mého jen chtěla zviditelnit. Ale naopak ty, které byly opravdu zneužity hluboce a upřímně lituji.

28 Cecílie Cecílie | Web | 20. listopadu 2017 v 11:20 | Reagovat

Beru to jako nezdravý exhibicionismus, psát o něčem takovém podrobně pro cizí lidi. Stejně hrozné mi přijde, že to lidi čtou a rozebírají. Asi nemají  nic jiného na práci. Stejně se nakonec každý se svou bolestí musí vypořádat hlavně sám, ale to ty víš.

29 jajafilm jajafilm | Web | 26. listopadu 2017 v 10:26 | Reagovat

První záměr byl asi dobrý... a pak se to zvrtlo, tak jako hodně diskuzí na FB. :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Výsledek obrázku pro kniha ti sluší