A kdy budeš mít miminko ty?

28. března 2017 v 17:42 | Eliss |  Moje kecy
A kdy budeš mít miminko ty?
Tak tuhle větu slýchám ve svých dvaadvaceti letech čím dál častěji.
Mám bývalou spolužačku, která měla dítě v sedmnácti, dva měsíce po porodu ji opustil přítel, se kterým byla rok a půl.
Dítě nebylo plánované, ale rozhodli si jej nechat. Prý si nemohli dovolit potrat.
Kamarádka navíc neměla odpracovaný rok, aby dostala mateřskou, tak dostává měsíčně jen něco kolem 2 000.
Ten její bývalý samozřejmě nějaké alimenty neřeší, zatím jí neposlal ani korunu.
Takže se svým synkem doslova živoří. bydlí u rodičů, kteří ji sice podporují, ale sami to taky neutáhnou.
Vzala jsem si z toho příklad a snažím se být zodpovědná, dítě chci, ale až budu chodit do práce a mít nějaké zázemí.
Faktem je, že antikoncepci neberu, protože mi nedělala dobře. Ale dáváme si s přítelem i tak pozor.
Neodsuzuji mladé matky, protože nejsou o nic horší než ty starší.
A je tu zase opačná strana mince: Matky kolem čtyřicítky.
Přítelův bratr i jeho manželka mají čtyřicet a minulý týden se jim narodil chlapeček.
Mají už jedenáctilého synka, který je autista, a proto hodně dlouho váhali s dalším dítětem. Měli strach, aby nebylo taky nějak postižené.
Švagrová ve čtyřiceti těhotenství moc nezvládala, věčně byla v nemocnici, psychicky se hroutila a měla strach z porodu a bolesti, tak šla na císařský řez.
Co jsem s ní zatím mluvila, tak se mi zdála hodně nervózní a unavená. Jsem zvědavá, jak to bude zvládat dál.
Osobně mi připadá dost zvláštní, že jejich syn bude mít deset a oni padesát...
Já osobně chci dítě mít v pětadvaceti, maximálně do třiceti.
Později bych ho nechtěla kvůli možným zdravotním problémům.
A jaký názor máte na věk pro založení rodiny Vy? Děkuji za přečtení a komentáře, Vaše (bezdětná) Eliss ♥
Výsledek obrázku pro pregnant
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Chcete v ČR Euro?

Ano 8.5% (9)
Ne 84% (89)
Je mi to jedno 7.5% (8)

Komentáře

1 jk-art jk-art | Web | 28. března 2017 v 18:16 | Reagovat

Myslím, že plánování rodiny je jedno z témat, kdy má člověk právo "se vyhranit" a dát svému všetečnému okolí najevo, že to je pouze a jen jeho osobní věc.
Bude mi jednadvacet a studuji, takže u mě se s miminkem v následujících několika letech zatím nepočítá. Mám ale v živé paměti dny, kdy do mě v mých krásných šestnácti hučela babička větu: "A kdy už konečně budeš mít kluka?" :D No, skutečně mi to nebylo příjemné.
Jinak s hormonální antikoncepcí jsem měla problémy taky, bylo mi po ní hrozně, takže vím, o čem mluvíš. Díkybohu mi kamarádka doporučila jednu doktorku, která zavádí nehormonální nitroděložní tělíska. :) Zkus třeba popřemýšlet o této možnosti.

2 Kačka Kačka | Web | 28. března 2017 v 19:28 | Reagovat

ja decká teda neznášam a ani žiadne nechcem ...
a pokiaľ ti nerobí antikoncepcia dobre, tak skús náplasti evra, ja ich mám a som spokojná ...nepoškodzujú pečeň a neni ti po nich zle :)

3 sugr sugr | E-mail | Web | 28. března 2017 v 19:31 | Reagovat

Mám známou, které je přes 30 let a dítě nikdy nechce, ani chlapa, má stejný názor jako Kačka.:-) Brrr.... dítě, obětovat se mu, nebo chlapovi, to bzch nechtěla, říká ona. :-)
Její rodiče jí měli také ve 35 letech a tak její tatík má k 70 letům a ani si nepřeje být ještě dědou. Prý má ve 30 ještě dcera na dítě až až času.
Co rodina, co člověk, to jiný názor!

4 Monty Monty | Web | 28. března 2017 v 19:43 | Reagovat

Nevím. Je mi 37 a s přítelkyní se pokoušíme mít dítě. Zkoušíme to už asi 5let a nedaří se. V nejhorším případě si pořídíme pejska a je to... Kdyby měla mince třetí stranu, tak jsou páry, co děti chtějí a nemohou mít... Ale dokáží se s tím smířit a žijí jeden pro druhého, jako my dva.

5 veruce veruce | Web | 28. března 2017 v 19:49 | Reagovat

Každý by měl založit rodinu v době, kdy se na to cítí, ale s rozumem samozřejmě. Také se mi moc nelíbí to, že se to postupně odsouvá po 30, 35 letech.
Já se mámou stala v 25 a tak nějak jsem cítila, že už přichází ten správný čas, v cca 22.
Jinak k tomu strachu s bolesti - takhle to zní, jakoby by byl císařský řez bezbolestný. Pokud si to někdo myslí, nechť si přečte tento článek - http://mama.veruce.cz/tos-mela-v-pohode-aneb-o-cisari-po-roce/.

6 girl-diy girl-diy | Web | 28. března 2017 v 20:52 | Reagovat

Moje sestřenka měla ditěv osmnacti a teď ji je 21 a ma 2 děti s každum jinym chlapem a podle mě si založit rodinu tak ve 26-27 letech

7 Siginitou Siginitou | Web | 29. března 2017 v 10:01 | Reagovat

Jo to slýchávám taky.
Já sice děti ráda mám ale zatím to je u mě tak že žádné nechci. Uvidíme jak to bude v budoucnu :)

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 29. března 2017 v 11:00 | Reagovat

Nikdy, lidstvo už musí konečně vyhynout.

9 Anice Anice | E-mail | Web | 29. března 2017 v 12:36 | Reagovat

Čusky haterko, mám pro tebe na překvápko - http://blog.blog.cz/1703/rozhovor-anice

pppppppppp a snad brzy otěhotníš xD

10 Joina Joina | Web | 29. března 2017 v 16:29 | Reagovat

Pěkný článek :)
Naštěstí u mě nic podobného neslýchám. Tedy když mi bylo kolem dvaceti tak nějací lidi se ptali, ale naštěstí teď už nic neslyším.
Já jsem miminko chtěla. Chtěla jsem ho ve 20-21 roku, v té době jsem ještě přítele neměla. Ale díky minulému roku kdy, se mi trošku zhoršil zdravotní, začínám váhat. Začínám přemýšlet jestli bych dítě taky zvládla porodit, jelikož jsem hubenější...Přítel by si dítě přál. Tak uvidíme jak to pujde...
Ty jsi o pár let mladší tak na dítě,si nějaký opožděný termín dovolit můžeš :)

11 Talaniel Talaniel | E-mail | Web | 29. března 2017 v 16:55 | Reagovat

U starších rodičů (tím ovšem myslím 30+) je jediný problém v tom, že už si zvykli na svůj komfort a navíc pak po 50+ už nemusí být energie zvládat puberťáka, tj. radím: pokud to jde a partner za to stojí, tak spíš dřív.
Ale jinak je to čistě osobní věc a nikdo do toho nemá co kecat :-)

12 Mája Mája | Web | 29. března 2017 v 17:17 | Reagovat

Mít dítě po čtyřicítce je, podle mě, blbost. Ale záleží na té ženě, pokud chce zakusit zdravotní potíže, její věc. xD

13 dinosaurss dinosaurss | Web | 29. března 2017 v 17:49 | Reagovat

Rozhodně je lepší, když se dítě narodí do určitého zázemí, než nečekaně. Opravdu nechápu některé holky, co si nechají dítě třeba v 17.. Pak mají tak nějak ..zkažený.. život..😕 Nevím, jak bych to napsal.. Ale mohli dokončit školu, vycestovat, udělat kariéru a pak se usadit, až budou vědět na čem jsou.. Ale takto o všechno přicházejí.. Jinak věk, který uvádíš, je podle mě ideální. Ve 40 je na něco takového už asi tak nějak pozdě - dle mého názoru.. Nejen, že mají pak ženy to těhotenství komplikované, ale i to dítě posléze nemusí být úplně zdravé..no, takže asi tak.

14 Josef Theimer Josef Theimer | 29. března 2017 v 20:29 | Reagovat

Krásný den. Plně s tebou souhlasím. Mám dvě děti a určitě je úžasné je obě stihnout do 30. Je to snad jediný důležitý počin v životě člověka, kdy rozhoduje o něčem živém, co stvoří. Rozhodnout se mít děti, ale když už je máš, je to nádhera kolik ti dávají i když to není časově zadarmo:):)

15 Scar. Scar. | Web | 29. března 2017 v 21:42 | Reagovat

Ouu, to je snad první článek na toto téma, co čtu.
Já teda rodinu nějak neplánuji, je mi přecejenom 18 a nějak zatím nad tím nepřemýšlím. Mám špatný vztah k dětem a moje rodina se za rodinu považovat nejde. Takže, kdybych si teď chtěla udělat rodinu (kdybychom opravdu zašli do detailů a opravdu bychom zapnuli všechnu tu fantazii v hlavičce), tak bych se o dítě musela starat sama, nemám ještě ani po maturitě, takže by to bylo na mém příteli. Kterého nemám.. takže vlastně.. začarovaný kruh, který mi starosti ale nedělá.
Podle mě by si člověk měl pořádně rozmyslet děti, mít pro ně zázemí, nějaký peníze a hlavně ho dělat šťastným. Podle mě taková hranice je 30 let. Pak už jsou to spíš babičky těch dětí než maminky.

16 Hrašulee Hrašulee | Web | 29. března 2017 v 22:11 | Reagovat

Už jsem to psala na jiném blogu, tak se omlouvám, že se budu opakovat, ale  já teda hlavně nechápu ty, co si udělají dítě, když nemají dostudovanou ani střední školu, co pak jako budou dělat? Dost pochybuju, že je dneska někde zaměstnají se základkou, max. tak někde ve fabrice. Navíc nevím, mě třeba děti nepřijdou ani moc roztomilé ani nezačnu slintat jako ostatné, když nějaké vidí :D Podle mě nejde říct, kdy je ideální věk, ale vidím to jako dobu, kdy už má člověk nějaké zázemí, peníze a dokáže se postarat o sebe i o dítě :)

17 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 30. března 2017 v 8:21 | Reagovat

Já si myslím, že všechno má svůj čas, protože mít miminko, to není jen chvilková starost, potom už nic není jako dřív....

Měla jsem děcko až ve 26 letech a o nic jsem nepřišla....

18 ┼Nemessis Rio Kurumi ┼ ┼Nemessis Rio Kurumi ┼ | Web | 30. března 2017 v 11:26 | Reagovat

já jsem tak půl roku po potratu

19 Ježurka Ježurka | Web | 30. března 2017 v 14:57 | Reagovat

Je vidět, že jsi rozumná. Právě dnes jsem psala na můj blog o tom, že má syn narozeniny a že jsem ho měla v necelých 21 letech. Maminku jsem udělala babičkou ve 42, ale nikdy jsem nelitovala, i když to všechno dopadlo jinak, než jsem myslela.

20 Karu Karu | Web | 30. března 2017 v 16:42 | Reagovat

Mně je 23 a překvapivě takovýhle otázky moc často nedostávám a jsem za to moc ráda. Jak sama zmiňuješ - zatím nemám pořádný zázemí a jsem student... A jak již někdo zmiňuje - člověku se dítětem změní celý život a na to zatím taky nejsem připravená...

21 Blanch Blanch | Web | 30. března 2017 v 17:30 | Reagovat

Mozne zdravotni problemy jsou vzdy, v jakemkoliv veku. A neni pravda, ze po tricitce to tak vysoce stoupne. Riziko se zvysuje o nejakych neznatelnych par procent. Spis se snizuje sance na otehotneni, to je to, oc tady bezi. Ale ani tak to neni az tak razantni rozdil, aby to bylo alarmujici. A je to dost individualni.

Ja mam o sedm let mladsiho pritele, ktery studuje druhou vysokou skolu a zatim je v prvaku, takze nez dokonci skolu, coz potrva takove tri roky minimalne, pet asi celkove, tak stejne budu muset pockat, takze mi hrozi, ze jestli se rozhodneme mit potomka, mne uz na tu ctyricitku potahne.

Naopak si myslim, ze mit dite pred petadvacatym rokem je prilis brzo. Lidi nejsou v dnesni dobe na to dostatecne vyzrali. Vseobecne vzato i kdyz jsou dospeli fyzicky, nejsou psychicky, k tomu se musi teprve dopracovat. Chce to poradnou zodpovednost, zazemi, umeni se rozhodovat spravnym zpusobem, selektovat to spatne a brat si to dobre. Mladi byvaji v tomhle jeste dost nerozhodni.
Vetsina v tom veku dokonci skolu, nebo teprve par let pracuje, ale nemaji poradne zazemi, nemaji jeste dost zivotnich zkusenosti a celkova spolecnost je nastavena tak, ze se vse posouva.

Nedokazu si predstavit, ze bych tak brzy mela dite. I ve svych petadvaceti, kdy jsem uz pracovala, jsem jeste takovou zodpovednost na sebe uvazat nechtela a v te dobe jsem mela co delat, abych se postarala  - byt pracujici - i o sebe, natoz abych byla soucasti rodiny a zivila dalsi krk/krky.

Moje sestra mela dite v 31, muj bratr v 32. Jsou to nadherne a cile deti, naprosto normalni, prubeh tehotenstvi byl take normalni a vse bylo bez komplikaci. Ani pocit yt deti nebyl zadny problem.

Nazory o tom, ze po tricitce je to riskantni, me uprimne irituji, protoze je obvykle roznaseji lidi, co v tomhle oboru nemaji sebemensi zkusenosti a jen papouskuji, kdo co kde rekl.

To, ze muze byt dite takove ci makove, v prvni rade ovlivnuji geny. Muzes byt mlada, zdrava, vitalni... Ale staci jeden spatny gen predku tveho partnera/tvuj(a muze jit klidne o mrtvou prababicku) a je zadelano na prusvih. Casto za to muze i spojeni dvou genu tech rodicu. Zkratka a dobre, mit dite drive neni o tolik mene riskantni, nez pozdeji. Jen je vyssi sance, ze se zadari ho mit.

Moje sefova mela syna taky ve 42. Jedine, v cem je problem je, je je to podnikatelka a samozivitelka, takze je hodne unavena(a taky je Bulharka). Ale jinak mela prirozeny porod a taky to nijak neprozivala. Jen ji otec ditete opustil a odjel do zahranici a dela, ze neni.

Zkratka a dobre, to neni jen o veku, to je celkove o zdravotnim stavu v cele rodine. O moznostech DNA a pristupu.

Ja budu jedna z tech starsich matek, pokud nekdy deti mit budu. A nedesi me to, protoze nastesti vim, ze ty hemzy kolem jsou jen zbytecny strasak. Mame v rodine lekare, porodni sestru, zdravotni sestricky, stejne tak moje byvala spoluzacka z gymplu a dobra kamaradka je gynekolozka, takze na takove tema taky uz davno doslo. Sama porad nema deti a vi o tom vse.

Jedine, co mi bude vadit, je to, ze moji rodice budou mit davno pres sedesat a na male dite budou uz hodne unaveni a jeho detstvi si tolik neuziji.

Ale nekdy to zkratka zivotni situace takto zaridi. Neni v mych moznostech zkratka mit deti ted a jsem s tim smirena :).
Ale pred tricitkou bych ho nikdy mit nechtela :), tim jsem si naprosto jista. Uz hlavne kvuli tomu, jak jsem "zmoudrela", dalo-li by se to tak nazvat :D.

22 Blanch Blanch | 30. března 2017 v 17:38 | Reagovat

Ani porodit ry deti nebyl zadny problem.*

(pitomej mobil a jeho opravy :D)

23 Lucka Lucka | E-mail | Web | 30. března 2017 v 19:01 | Reagovat

Já myslím, že na věku nezáleží. Pokud se člověk o dítě dokáže postarat a vychovat z něj slušného člověka, potom ať má klidně mimčo v 17. Pokud ale není na zodpovědnost připravený, měl by radši počkat. :-)

24 Jane Belle Jane Belle | Web | 30. března 2017 v 19:11 | Reagovat

Nezlobse že jsem se ti neozvala sama :( prostě mě všechno dožralo a hlavně jsem ten web neměla dlouho tak jsem ho zrušila... a založila jsem si s adresou která pasuje k mému designu :)

25 Intuice Intuice | E-mail | Web | 30. března 2017 v 20:42 | Reagovat

Názor? Asi by to nemělo být ano moc brzy, ani moc pozdě, vše má svá úskalí.

26 cincina cincina | Web | 30. března 2017 v 22:32 | Reagovat

V dnešní době je to těžký, protože hranice se posunuje. Kdysi se holky vdávaly ve dvaceti a hned měly i děti. Dneska ženy rodí kolem třicítky, některé i později a většinou už po jednom dítěti, protože už jsou v té kritické hranici. Pak jsou i případy, kdy holky rodí brzo to jo, třeba jako ta tvoje kamarádka. Neodsuzuju ani jedno, člověk by si měl rozhodnout v kolika letech chce mít dítě.
Jsem o rok mladší než ty a dítě neplánuju a nikdo se mě na to ani neptá:D

27 Cecílie Cecílie | Web | 31. března 2017 v 8:41 | Reagovat

Souhlasím s tebou. I když to vždy záleží na mnoha věcech, není dobré začít s dětmi ani moc brzy ani moc pozdě. Ideálně, když se na to člověk cítí zralý a s partnerem se shodne, že nadešel pravý čas. Jenže člověk míní... a osud to může zařídit jinak.

28 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 31. března 2017 v 20:19 | Reagovat

myslím, že vše chce pravý čas. I rodina

29 beallara beallara | Web | 1. dubna 2017 v 6:18 | Reagovat

Milá Eli, dříve se lidé rodili na poli a nikdo neřešil, kolik a kdy. Moje maminka se babičce narodila ve 49letech a právě skoro na poli.
Děti se budou rodit mladým i starým, spíše bych všem přála, aby nikdy nelitovali, že si to dítě pořídili příliš brzy či příliš pozdě, protože ten tvoreček za to skutečně nemůže.

30 Ivišek Ivišek | Web | 1. dubna 2017 v 17:25 | Reagovat

S podobnou otázkou se taky často setkávám. Mě je o něco víc jak tobě, téměř všechny spolužačky mají už mimča. V práci mají také malé děti, i když jsou o víc starší než já. Osobně se zatím necítím na to zakládat rodinu, což možná přijde některým lidem v mém okolí divné. Já si z toho však nic nedělám, je to každého věc, kdy si pořídí rodinu.

31 violetnikol violetnikol | Web | 1. dubna 2017 v 17:50 | Reagovat

Eeh, takové řeči nesnáším. To je snad každého volba, kdy bude (a zda vůbec) mít dítě. Navíc, průměrná délka života se neustále posouvá a i současným trendem je pořizovat si dítě až kolem 30 let.
Takže být Tebou, nelámu si s tím hlavu a hlavně si to pořádně rozmyslím, protože dítě není hračka, kterou (když nás omrzí) odložíme stranou.

A také si myslím, že by měli být oba dva ti budoucí rodiče zajištění než si vůbec dítě pořídí.

32 Christine Christine | E-mail | Web | 2. dubna 2017 v 20:06 | Reagovat

Přijde mi že všichni někam spěchají s dětma. Většina dnešních maminek má vztah který není ani tak starý jako je dlouhé samotné těhotenství a pak se divěj že zůstavají sami bez peněz...

33 Ortie Ortie | Web | 2. dubna 2017 v 23:34 | Reagovat

Já sama děti vůbec nechci, mám je sice ráda, ale nejsem mateřský typ, ale třeba se to jednou změní... Ale naprosto s tebou souhlasím, že dítě je velký krok a mělo by se počkat až ho může člověk zabezpečit, jinak velice hezký článek. :-)

34 Gabriel Decay Gabriel Decay | E-mail | Web | 3. dubna 2017 v 19:19 | Reagovat

Taky pořád poslouchám, kdy jako budu mít děti, hlavně teda od otce, kterej je doslova žhavej, aby mohl mít vnoučata.

Děti nechci. Vychoval jsem svoje dva mladší sourozence a jsem řádně poučen o tom, co všechno to obnáší. Navíc jsem sobec a mám rád svůj klid.

35 nudistka nudistka | Web | 4. dubna 2017 v 9:18 | Reagovat

Též jsem bezdětná, ikdyž jsem se minulý týden u doktorky dozvěděla, že jsem údajně rodila, jen nevím, jestli to byl chlapeček nebo holčička. Celé to vzniklo tím, že si pani doktorka špatně přečetla moji lékařskou zprávu a já z toho byla v šoku. Mám známé, které měly děti těsně po skončení střední školy, jiné si počkaly a rodily před třicítkou. Znám ale i ty, které si počkaly na správného partnera a děti měly po třicítce. Pak jsou tu ženy jako já, co děti nechtějí, je to tak a myslím, že je to každého svobodná volba.

36 Avilan Avilan | Web | 4. dubna 2017 v 9:50 | Reagovat

Je to fakt smutné, jak jsou ti mladí nezodpovědní. Být tou mladou matkou a potkat otce toho dítěte, tak se neudržím. Jako dělat že to dítě neexistuje a ani na něho neplatit? To je fakt humus....

Mě mamka měla v osmatřiceti. Na její obhajobu je třeba říct, že jsem nebyla plánovaná, byla jsem prostě omyl. Mám ještě o osm let starší sestru. Taky ji měli naši pozdě, ale zase na obhajobu musím říct, že mamka dvakrát potratila, než se zadařilo. Dneska tak doba navíc bohužel spěje. Hodně hloupých holek si udělá dítě v šestnácti a vůbec se nezajímají o to, kdo ji s dítětem bude živit, protože se základkou těžko uživí dva hladové krky. A ty kecy o lásce na celý život mě taky dostávají. Děcku je pak půl roku a tatínek dávno vzal roha :D.

To, že chceš mít dítě v takovém věkovém rozmezí je jenom dobře :). Pokud budu mít dítě, tak to nebude brzy, protože chci nejdřív dostudovat a najít si dobrou práci, protože dneska se spoléhat na chlapa není moc dobrý nápad, jak koukám všude kolem :D.

[21]: Tak třeba riziko Downa s věkem matky hodně stoupá ;). Ale díky prenatální diagnostice je většina případů Downa a dalších nejčastějších trisomií nebo delecí u plodu odhalena, tudíž matky jdou na potrat, proto se může zdát, že se tolik zase dětí s Downem atd nerodí. Kdyby se u těhotných matek mladších osmnácti let a starších pětatřiceti let prenatální diagnostika neprováděla, tak by ta čísla byla mnohem vyšší ;)

37 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 5. dubna 2017 v 10:23 | Reagovat

Klobúk dolu, že na to ideš zodpovedne. ;)
Tak by to malo byť, a nie nechať sa nabúchať už v pubertálnom veku a potom lamentovať nad tým, že si ani užiť mladosť nemôže a že nemá z čoho žiť.
Myslím, že dnes nie je ťažké si zabezpečiť nejakú ochranu, takže osobne som názoru, že pokiaľ to nie je násilím alebo nejakým podvodom, tak si za to môže holka sama...alkohol ako výhovorku by som tiež nebrala.

Ja mám 27, a popravde, po dieťati som netúžila nikdy a zatiaľ sa to nezmenilo. Neviem si predstaviť seba ako matku, na to sa považujem za príliš egoistickú a neschopnú zriecť sa aj toho chabého "luxusu", ktorý mám.
Niekto povie, že je to odomňa sebecké. Ale nebolo by sebeckejšie mať dieťa napriek tomu, že viem, že sa na to necítim, a že by som pravdepodobne nebola dobrá matka? Podľa mňa bolo.
A vety ako "kto sa o teba postará na staré kolená", mi zase pripadajú akoby niektorí mali deti len aby sa o nich mal kto starať, keď zostarnú. To mi príde tiež sebecké. :D
Keď niekto chce mať dieťa, je to jeho vec, len ma vyslovene vedia až rozčertiť ľudia, najmä samozrejme mamičky, ktoré iné dievčatá a ženy, ktoré nechcú deti, považujú za bezcitné, a sú názoru, že to ani nie sú ženy, alebo že  bez detí to nie je život.

38 Celene Celene | Web | 10. dubna 2017 v 16:54 | Reagovat

já mám takový názor, že lidi by si neměli pořizovat dítě do tý doby, dokud nejsou schopno ho finančně zaopatřit

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Výsledek obrázku pro kniha ti sluší